اشتباهات بزرگ در بازاریابی شبکه ای

اشتباهات بزرگ در بازاریابی شبکه ای

  1. انتظار به دست آوردن درآمد اغراق‌آمیز

  2. فعالیت به خاطر طرح نه به خاطر محصول

  3. داشتن تفکر کوتاه‌مدت

  4. کسب درآمد راحت

  5. اقدام به بازاریابی محصولات فریبنده

  6. نادیده گرفتن سابقه شرکت

  7. اقدام به پیش انباشته سازی

  8. به دنبال محصولات با حاشیه سود بالا بودن

  9. جابه‌جایی مداوم از یک شرکت به شرکت دیگر

 

اگر در شناخت مسیر مشکل داشته باشید این باعث می‌شود مدت زمان طولانی‌تری طول بکشه تا به هدف برسید. بعضی مواقع بازاریاب ها با اینکه اهداف خوبی دارند ولی با انتخاب یک مسیر اشتباه افت می‌کنند و شکست می‌خورند. این افت جسمانی نیست افت ذهنی هست. دلیل اون رو باید در انتظاراتشون جستجو کنیم. انتظارات بازاریاب‌ها علاوه بر اینکه می­تونه منجر به موفقیت حرفه‌ای آن‌ها در بازاریابی چند سطحی بشه به همون میزان اگر اشتباه باشه می تونه منجر به شکست اون ها هم در این حرفه بشه. این اشتباهات به دلیل نگرش اونهاست و خطا در قضاوت و عدم آگاهی اونها هم نامیده می‌شود. درگیر این اشتباهات شدن مسیر شما رو برای رسیدن به اهدافتون طولانی‌تر میکنه. در ادامه به بررسی تفصیلی هر یک از این اشتباهات خواهیم پرداخت.

 

اشتباهات بزرگ در بازاریابی شبکه ای
اشتباهات بزرگ در بازاریابی شبکه ای
  1. انتظار به دست آوردن درآمد اغراق‌آمیز

در بازاریابی چند سطحی افراد بسیار زیادی درآمد بالا کسب می کنند همان‌طور که در ورزش فوتبال تعداد زیادی هستند اما تعداد کسانی که با توپ بازی در حیاط مدرسه به تیم ملی  راه پیدا کردند خیلی کم هستند. فرصت‌های درآمدی برای بازاریاب‌ها نامحدود است اما این یه حقیقته که تعداد کمی از اون ها احتمالاً کمتر از یک درصد به پول زیادی می‌رسند آمارها نشون میده کمتر از ده درصد از بازاریاب‌ها تمام‌وقت هستند و اکثر اون ها به‌صورت پاره وقت فعالیت می‌کنند. در واقع بازاریابی شبکه‌ای به کار نیمه وقت به حساب می‌آید و افراد می تونن با حفظ شغل اصلی خودشون در این حرفه مشغول به فعالیت شوند. متوسط درآمدی که بازاریاب‌های فعال در ایران در ماه دارند رقم پایینی  می‌باشد که به‌عنوان یک درآمد کمکی در شغل نیمه وقت نیز به حساب نمی آید و هم اکنون بسیاری از افراد صرفا به انگیزه کسب درآمد های اغراق آمیز که توسط معرفی کننده کار توضیح داده میشه و روی آن سماجت بسیاری می کنه به کار ملحق میشوند و چون دستیابی به این درآمد برای اکثریت امکان پذیر نیست خیلی زود ناامید می‌شوند و این شغل را رها می‌کنند. همچنین لیدرهایی که این بازاریابان رو به کار می‌گیرند به‌زودی می‌فهمند که اشتباه می‌کنند و اعتبار خودشون رو از دست می‌دهند. در این شغل دو نکته اصلی برای بازاریاب وجود دارد اول اینکه باید امیدوار باشند و دوم اینکه باید واقع بین باشند تا بتوانند در این حرفه باقی بمونند و به اهداف خودشون دست پیدا کنند.

۲٫ فعالیت به خاطر طرح نه به خاطر محصول

اغلب کسانی که جذب بازاریابی شبکه‌ای می‌شوند جذب طرح‌های درآمدی اغواکننده می‌شوند. طرح‌هایی که وعده رسیدن به ثروت سریع رو به آن‌ها می‌دهد. ولی تاریخ بازاریابی شبکه‌ای در دنیا نشون داده هیچ شرکتی فقط بر اساس طرح درآمدیش موفق نبوده. اون طرح‌هایی که وعده رسیدن به یک ثروت فوری رو به شما می‌دهند شاید در یک دوره کوتاه‌مدت شما رو به یک جهش برسونند ولی در بلندمدت منجر به شکست شما می‌شوند مثل موشکی که یک پرتاب ناگهانی داره اما به صخره برخورد می‌کند و سقوط می‌کند. طرح‌هایی که خیلی جلز و ولز رسیدن به ثروت فوری را دارند اغلب محصول ضعیف و مدیریت ضعیف دارند این طرح‌ها نمی تونن توسط شرکت و بازاریاب‌ها برای یک دوره بلندمدت اجرا شوند. در بلندمدت کیفیت محصولات شرکت و مدیریت و دیدگاه­های اون هست که تضمین‌کننده موفقیت یک بازاریاب است. پس بازاریاب‌ها به جای توجه به طرح‌های جادویی باید این گزینه‌ها رو مورد توجه قرار بدهند.

در ادامه بخوانید   شرعی بودن بازاریابی شبکه ای از کتاب آستان قدس رضوی

۳٫ داشتن تفکر کوتاه‌مدت

شغل بازاریابی چند سطحی در صورت داشتن نگرش صحیح به آن یک شغل با ارزش است. بازاریاب‌هایی که به دنبال رسیدن به موفقیت در کوتاه‌مدت هستند باید خودشون رو برای شکست آماده کنند. شما بازاریاب‌ها نباید توقع داشته باشید ثمره کار خودتون رو حداقل تا شش ماه از ورودتون به این حرفه ببینید(آن هم از جهت داشتن یک درآمد اضافی) .کسانی که در این حرفه موفق بودند و به جایگاه‌های بالا رسیدن یک برنامه بلندمدت داشتند  .به خودتون زمان بدهید. یادتون باشدمسیر رسیدن به آینده یک مسیر طولانی‌تر از زمان حال است.

۴٫ به راحتی پول در آوردن

اغلب مواقع کسانی که جذب بازاریابی چند سطحی می‌شوند به دنبال راحت پول در آوردن هستند. آن‌ها می‌گویند این حرفه‌ای است که آن‌ها مجبور نیستند کار کنند و مجبور نیستند فروش داشته باشند. فقط باید یه فهرست رو تهیه کنند و بعد اسکناس‌ها با بال هاشون پرواز می‌کنند و می‌روند داخل حساب بانکی آن‌ها.

اگر از افرادی که در این حرفه موفق هستند سؤال کنید به شما می‌گویند که این حرفه یک بازی نیست. پول در آوردن و جذب کردن مجموعه به راحتی امکان‌پذیر نیست. بازاریاب‌هایی در این حرفه موفق هستند که محصولات شرکت رو به‌خوبی می‌شناسند، مشتریان رو به‌خوبی می‌شناسند با دیدگاه‌های شرکت آشنا هستند و خودشون را برای یک کار سخت آماده کردند. بازاریاب‌هایی که ذهن باز دارند به اصول زیر بنایی کار یعنی همان محصول، مشتری و …. توجه دارند تا توجه صرف به پول در آوردن.

۵٫ اقدام به بازاریابی محصولات فریبنده

اگر می‌خواهید یه سواری تفریحی داشته باشید به یک شهر بازی بروید. روی ترن هوایی شرکت‌هایی که محصولات بی ارزش و بی کیفیت را بازاریابی می‌کنند سوار نشوید زیرا در ابتدا خیلی بالا و پایین می‌روید اما به زودی با مخ به زمین می خورید. تاریخچه بازاریابی چند سطحی پر بوده از شرکت‌هایی که تمام خط تولید خود رو به محصولات آشغال اختصاص داده‌اند اما موفق نبوده‌اند. برای شروع بهتر است بازاریاب‌ها برای اینکه بتوانند بهتر کار کنند شرکت‌هایی را انتخاب کنند که محصولات با کیفیت و پر مصرف با کارایی منحصر به فرد دارند و در دنیای واقعی، بازار بین مشتریان دارند.

۶٫ نادیده گرفتن سابقه یک شرکت

این درست که پول زیادی به افرادی می‌رسد که در سطوح اول هستند ولی برای افراد حرفه‌ای این سطح ارزش زیادی ندارد اگر قرار باشد در یک دوره زمانی کوتاه‌مدت استحکام شرکت از هم بپاشد. درصد موفقیت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای همانند شرکت‌های دیگر است. بنابراین بازاریاب‌هایی که می‌خواهند شانس برد خودشون را در این حرفه بالا ببرند باید یک شرکت با سابقه را انتخاب کنند ترجیحاً شرکتی که حداقل یک سال سابقه کار داره و قدرت مدیریت آن اثبات شده است. از اصول اساسی موفقیت در یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای پشتکار کافی داشتن ،بررسی سابقه و کار شرکت  می­باشد.

۷٫ اجتناب از پیش انباشته سازی

توجه داشته باشید شرکت‌هایی که بازاریاب‌ها را به خرید حجم غیرضروری از موجودی کالا ترغیب می‌کنند و نیاز به پیش انباشته سازی کالا دارند و در واقع نیاز به سرمایه نقدی قابل توجه دارند و این نشانه‌های شکست است که برای جذب‌شدگان می‌فرستند. شرکت‌ها نباید از بازاریاب‌های خود بخواهند سرمایه‌گذاری اولیه زیادی بر حجم موجودی کالا انجام بدهند زیرا تنها دلیل برای این عمل این است که آن‌ها می‌خواهند مقدار زیادی پول فراهم کنند تا کمیسیون سنگین لیدرهایی که ماشین جذب شرکت هستند را پرداخت کند. این برنامه‌ها یک نوع طرح هرمی پنهانی هستند و باعث کم شدن جذب‌شدگان و از بین رفتن فرصت‌ها هستند. وقتی عملکرد چنین شرکت‌هایی را بررسی کنید متوجه خواهید شد که حجم عظیم موجود کالای تحمیل‌شده بر بازاریاب‌های از همه جا بی­ خبر را که موفق به فروش نشده‌اند را پس نخواهند گرفت. در ابتدا شماره تماس به این بازاریاب‌ها می‌دهند اما وقتی تماس گرفته می‌شود هیچ‌کدام از آن تلفن‌ها وصل نخواهد شد. برای اجتناب از این مشکل بهتر است به دنبال شرکت‌هایی باشید که از شما حجم سرمایه‌گذاری معقول در موجودی کالا را دارند و به بازاریاب‌های خود توصیه می‌کنند محصولاتی را خریداری کنند که استفاده روزانه از آن‌ها می‌شود و هم خود می‌توانند از آن استفاده داشته باشند یعنی به مصرف شخصی خودشان برسدو هم به راحتی به فروش برسانند. درواقع طرح خرید خودکار هم برای مشتریان و هم برای توزیع‌کنندگان هوشیارانه‌تر است و یک رویکرد بلندمدت را نسبت به طرح پیش انباشته سازی دارد.

در ادامه بخوانید   برنامه پایش بازاریابی شبکه ای

۸٫ به دنبال محصولات با حاشیه سود بالا بودن

ذهن اغلب بازاریاب‌ها با طرح‌های درآمدی اغواکننده‌ای که آن‌ها را ترغیب می‌کند زمانشون رو صرف آن دسته از محصولات و خدمات شرکت کنند که سود بالایی برای آن‌ها دارد به انحراف کشیده میشود. تنها شرکت‌هایی که محصولات اختصاصی دارند می‌توانند سود بالایی را بدست بیاورند و این شرکت‌ها حتی توانایی این را دارند که در یک دوره بلندمدت با فروش محصولات و خدماتی که تحت مالکیت خود آن‌هاست یا اصطلاحاً برند خود شرکت می‌باشد کمیسیون‌های خود را از طریق سود ناشی از فروش این محصولات و خدمات پرداخت کنند. تاریخچه بازاریابی چند سطحی نشان داده بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های بازاریابی چند سطحی تکیه‌گاه، اصلی‌شان محصولات مصرفی بود که تحت مالکیت خود آن‌هاست از قبیل محصولات خوراکی، مراقبت‌های شخصی و یا محصولات مراقبت از خانه. این محصولات که منحصر به فرد برای شرکت سود کافی را برای پرداخت کمیسیون‌ها ایجاد می‌کنند. اما شرکت‌هایی هم هستند که محصولاتشان در مغازه‌ها قابل دسترسی است و شرکت کمتر می تونه نرخ فروش آن‌ها را بالا ببره و در نتیجه حاشیه سود مناسبی برای اینکه بتونه کمیسیون هایش را پرداخت کند نخواهد داشت. از این رو، این شرکت‌ها باید به دنبال منابع درآمد مناسب دیگر برای پرداخت کمیسیون‌هایشان باشند.  بازاریاب‌های که شروع کارشان با فروش محصولات کم سود و خدمات با حاشیه سود پایین می‌باشد باید خودشون رو آماده کنند برای اینکه بتوانند حجم مشتریان بیشتری رو جذب کنند تا آن‌ها هم بتوانند به همان درآمد مازادی برسند که محصولات با حاشیه سود بالا ایجاد می‌کند.

۹٫ جابه‌جایی مداوم از یک شرکت به شرکت دیگر

بازاریاب‌های کمی در این صنعت هستند که توانایی کار با چند برنامه را داشته باشند. این بازاریاب‌های حرفه‌ای کم و دور از دسترس هستند. از آنجا که تقریباً اکثر بازاریاب‌ها به‌صورت پاره‌وقت هستند در شروع باید یک شرکت را با دقت انتخاب کنند و به آن بچسبن . بازاریاب‌هایی که تعهد بلندمدت به یک شرکت دارند نفع بیشتری در طی زمان می‌برند تا بازاریاب‌هایی که مدام از یک شرکت به شرکت دیگر می‌روند. این‌که انرژی رو، روی یک شرکت و محصولاتش متمرکز کنید سخت هست چه برسد به اینکه روی چند تا شرکت بخواهید تمرکز کنید. تقسیم زمان و انرژی بین چند تا شرکت نتیجه ضعیفی خواهد داشت درمقایسه با تمرکز روی یک شرکت.

 

درنهایت به خاطر داشته باشید موفقیت و شکست در بازاریابی شبکه‌ای به نگرش شما بستگی دارد. اگر اشتباهات رایج در حرفه بازاریابی را تشخیص بدهید و در یک‌جهت سازنده‌تر حرکت کنید خیلی سریع‌تر به‌جایی می‌رسید که می‌خواستید برسید.

نویسنده مطلب: جواد شیری

برای کشتی بی حرکت، موج ها تصمیم میگیرند ... .

18 دیدگاه در “اشتباهات بزرگ در بازاریابی شبکه ای

  • حبیب

    (۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۹:۴۰ ق.ظ)

    ﻋﻤﺮﻋﻘﺎﺏ70ﺳﺎﻝ ﺍﺳﺖ

    ولی ﺑﻪ 40 ڪﻪ ﺭﺳﯿﺪ…
    ﭼﻨﮕﺎﻝ ﻫﺎﯾﺶ ﺑﻠﻨﺪ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺍﻧﻌﻄﺎﻑ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻃﻌﻤﻪ ﺭﺍ
    ﺩﯾﮕﺮ ﻧﺪﺍﺭﺩ…
    ﻧﻮڪِ ﺗﯿﺰﺵ ڪند ﻭ ﺑﻠﻨﺪ ﻭ ﺧﻤﯿﺪﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ…
    ﻭ ﺷﻬﺒﺎﻝ ﻫﺎﯼ ڪﻬﻨﺴﺎﻝ ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ڪﻠﻔﺘﯽ ﭘﺮ ﺑﻪ ﺳﯿﻨﻪ
    ﻣﯿﭽﺴﺒﺪ ﻭ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺩﺷﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ…

    ﺁﻧﮕﺎﻩ ﻋﻘﺎﺏ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﻭﺭﺍﻫﯽ:
    ﺑﻤـﯿﺮﺩ ﯾﺎ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﻣﺘﻮﻟﺪ ﺷﻮﺩ؟
    ﻭﻟﯽ ﭼﮕﻮﻧﻪ؟!

    ﻋﻘﺎﺏ ﺑﻪ ﻗﻠﻪ ﺍﯼ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﯿﺮﻭﺩ،ﻧوڪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺑﺮ
    ﺻﺨﺮﻩ ﻫﺎ ﻣﯿڪﻮﺑﺪ ﺗﺎ ڪﻨﺪﻩ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﻣﯿﻤﺎﻧﺪ ﺗﺎ
    ﻧﻮڪﯽ ﺟﺪﯾﺪ ﺑﺮﻭﯾﺪ…
    ﺑﺎ ﻧﻮڪ ﺟﺪﯾﺪ ﺗڪ ﺗڪ ﭼﻨﮕﺎﻝﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺟﺎﯼ ﻣﯿڪﻨﺪ ﺗﺎ ﭼﻨﮕﺎﻝ ﻧﻮ ﺩﺭﺁﯾﺪ…
    و بعد…
    ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ڪﻨﺪﻥ ﭘﺮﻫﺎﯼ ڪﻬﻨﻪ ﻣﯿڪﻨﺪ…
    ﺍﯾﻦ ﺭﻭﻧﺪ ﺩﺭﺩﻧﺎڪ 150 ﺭﻭﺯ ﻃﻮﻝ ﻣﯿڪﺸﺪ ﻭﻟﯽ ﭘﺲ
    ﺍﺯ 5 ﻣﺎﻩ ﻋﻘﺎﺏِ ﺗﺎﺯﻩ ﺍﯼ ﻣﺘﻮﻟﺪ ﻣﯿﺸﻮﺩ ڪﻪ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ
    30 ﺳﺎﻝ ﺩﯾﮕﺮ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻨﺪ!!

    ﺑﺮﺍﯼ ﺯﯾﺴﺘﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻐﯿﯿﺮ ڪﺮﺩ…
    ﺩﺭﺩ ڪﺸﯿﺪ…
    ﺍﺯ علایق نا کارآمد ﮔﺬﺷﺖ…
    ﻋﺎﺩﺍﺕ ﻭ ﺧﺎﻃﺮﺍﺕ ﺑﺪ ﺭﺍ ﻫﺮﺱ ڪﺮﺩ ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﻣﺘﻮﻟﺪ
    ﺷﺪ…
    برای “عـقــابـــ ” شدن،گاهی باید ” بهای سنگین داد…..?

  • حبیب

    (۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۹:۱۷ ق.ظ)

    سلام.من مدت کوتاهیه نتورک رو درک کردم ودارم رو رشد شخصیم کار میکنم .اینقدر فهمیدم که تا خودم رشد فکری و اطلاعات نداشته باشم بهتره دست به کاری نزنم.شرایط کاریم خیلی سخته اما بازم از تلاش دست بر نمیدارم.ارتباط سازیم ضعیف بود .یه مدتی رو به خودم تایم دادم تا ارتباطاتم رو زیاد کنم و قوی بعد مشتریام رو شناسایی ودرک کنم تا بتونم خیلی اصولی و با تمرکز زیاد تو نتورک کار کنم.اما…….بالا سریم فشار میاره که زنگ بزن و بفروش یه نوع اجباره……اخه من با کسی که چند ساله سلام نکردم بهترنیست اول نرم سر اصل مطلب و در مراحل بعدی تماس محصولمو بهش معرفی کنم؟؟؟؟؟؟؟دوم بمن میگن شرکت با چند نهاد خیریه همکاری داره میشه اسم و ادرس یا شمارشونو بهم بدین .چون نمیشه به هرکسی بگی وقتی خودت اطلاع دقیقی نداشته باشی

  • غلط تایپ کن عظم

    (۱۳۹۴/۰۹/۱۱ - ۸:۵۹ ب.ظ)

    با آرزوی موفقیت برا نتورکرای جدید من 2 دوره نت ورک گلد کوست و ای بی ال رو با موفقیت و لول بالا گذروندم و درآمد بسیار خوبی هم داشتم به اصطلاح سوپر لیدر مجموعه بودیم با دسته شاخه غیر منظم 30000 نفری
    دوستان مشکل نه حلال حرومه نه فروش محصول مشکل من جوانان بی هویتی که میان داخل نتورک تازه هویت و شخصیت خودشون رو کشف می کنن که (خیلی هم عالیه) چون به جوانان ما یاد ندادن خلاق باشن کشف کنن خود رو بسازن کسب درآمد کنند . پز نتورکر اینه مهندس فلانی دکر فلانی لیدر ماست در حالی که نمی گن حسن علی بقال بزرگترین فروشنده دنیاست درک نمی کنن جامعه پوچی که تحصیل کرده های ما بعد 20 یا 30 سال کسب علم تازه میان بازریاب بشن که به درآمد بالا برسن چون انتظار داشتن با کپی کردن مسیر راهای دیگران دکتر موفق دنیا باشن و نیستن ایراد اینجاست ترقی کردن در مسیری که داره استخون جامعه رو ترقی (صدا) میشکونه دانشجوی مکانیکی که باید خلاق باشه دنیا رو متحول کنه طراح صنعتی که باید حجم ایده هاش باید بیداد کنه از بی انگیزگی و عدم درک مسیر رفته می ره بازاریاب میشه میره بقال میشه کارمند میشه ….
    نتورکی که میاد همچن تلاشی رو می زاره واسه کار ارتباط اجتمایی کسب علوم بازار خوندن کتب کسب کار و تزر دادن آمادگی واسه جواب دادن حاضری واسه پرزنت 500 کیلومتر بره اما حاضر نیست کوچکتری خلاقیتی در میسر زندگیش بده مهندسه حاظر بازاریاب بشه نره تو کوه کمر کار کنه – دکتره از زور خدمت تو مناطق محروم اول خدمت ول میکنه میره تو کار دیگه .
    حکما روز به روز سیستم بازاریابی پیشرفت می کنه بازار یابی شبکه ای هم همچنین اما بزرگترین یاد آوری عزیزان همه قرار نیس بازاریاب بشن
    آهایی توی که رفتی لیسانس گرفتی . فوق گرفتی دکترا گرفتی که چون راه دیگه ای بلد نبودی چون مامان بابات پز پسر مهندس شون رو بدن که بهت بگن مدرکت چیه بگی دکترا باختی داداش من بد باختی عمرت رو باختی با نتورکم می بازی بازی نتورک مثل آغاز تحصیل اما تو بازاری جدید
    عالمان بی علم بی عمل همین گونه می مونن کسی موفقه که خلاقیت داشته باشه از حرفش طلا بسازه (سنگ فرش خیابان از طلاست ) همه دارن راه میرن تو خیابان چه مهندس چه زن خونه دار چه بچه واکسی برای بچه واکسی طلاست چون خرج زندگیش رو در میاره هر عابری 4 تاش بیان واکس بزنن برده مهندس براش طلاست چون اون نقشه راه رو داده و ادامه می ده حالا چون سنگ فرش از طلاست و مهندس خلاقیتش کوره بیاد واکسی بشه وا مصیبت ما اینجاست که می بینم
    امیدوارم جونامون خلاق بش تا از یک ارزن طلا بسازن تفکرشون طلا بشه همه جیبا پر پول باد روزهاتون شاد عمر پر ثمر
    درک مطالب من برای کسانی که این پروسه رو گذرونده باشن شاید آشنا باشه ولی دوست داشتم یک بار بخونید براتون بد نیست

  • گندم سهرابی فرد

    (۱۳۹۴/۰۸/۲۱ - ۷:۱۲ ب.ظ)

    من باید از کی بخاطر موفقیتم تو این تجارت کمک بگیرم?یکی نیست منو راهنمایی کنه??انگار اینجاهم اشتباه اومدم

  • گندم سهرابی فرد

    (۱۳۹۴/۰۸/۲۱ - ۷:۰۹ ب.ظ)

    آقای شییییییییییییییییرییییییییییییی??

  • گندم سهرابی فرد

    (۱۳۹۴/۰۸/۲۱ - ۶:۴۷ ب.ظ)

    تو پنبه ریز ب ما یاد ندادن شرکت دیگ_ی رو خورد کنیم بخاطر اینک موفقیتش از مابیشتره،ولی انگار تو شرکت شما بهتون یاددادن قبل از شروع فعالیتتون توشرکت بخاطر بالارفتنتون پلهایی بسازید از خراب کردن شرکت های دیگ

  • نوید

    (۱۳۹۴/۰۸/۰۴ - ۱۲:۲۴ ب.ظ)

    سلام دوستان من تصمیم گرفتم بیام تو این کار صادقانه بگید ارزششو داره؟

  • سياوش

    (۱۳۹۴/۰۵/۰۳ - ۹:۱۲ ق.ظ)

    با تشكر از مطالب خوبتون.اين دوست عزيزمون كه گفتن اين شركت حرامه يه نمونه از خريد اجباري توش مثال بزنن.اگر به سايت رسمي اصناف مراجعه كنيد ميبينيد اين شركت هيچ اخطاري مبني بر خريد اجباري نداشته.
    مورد بعدي نتورك يه شغل 2-4 ساله هست پس ديد كوتاه مدت نبايد داشت كه مثلا من 6 ماهه درامدم ميشه ماهي 10 تومن.تمام اينها بستگي به كار كردن خود شخص داره و به قول معروف هرچقدر بكاري همونقدر هم برداشت ميكني.
    اين كار با اين شرايط كاريه كه ارزش تجربه كردن رو داره حتي اگر توش كسي موفق نشه چيزي از دست نداده.برخلاف ظاهرش نتورك كار سختيه و هركسي توش نميتونه به درامد بالا برسه مگر تلاش كنه برنامه ريزي داشته باشه و صبور باشه.

  • محمد شیردل عبدالملکی

    (۱۳۹۴/۰۱/۰۱ - ۵:۴۸ ق.ظ)

    پنبه ریز یک شرکت حرام هستش چون اونهایی که زیر مجموعه های پایینی هستند خریدهایی که انجام میدن رو به اجبار هستش و مجبورند تا چندسال ضرر کنند چون محصولاتش مصرفی روزانه خانواده ها نیست و قیمتهاش هم کمر شکن هستش و طرف باید اونو بندازه تو کمد خونشون و درشو ببنده.کسی هم هیچوقت این محصولات رو با این قیمتها نمیخره-همه پلنهاش24درصد تخفیف داره ولی 24درصد رو واسه فریب دادن مردم استفاده کردند.و یک دروغ بزرگ و حیله هستش و دروغ هم حرامه پس پنبه ریزی که پایشو از دروغ وفریب مشتری بنا کرده تو همین چند مدت که دستش کم کم رو شده به زمین خواهد خورد…گفته24 درصد تخفیف ولی نگفته امتیاز محصولاتش از 1شروع میشه تا40.واقعن متاسفم واسه این شرکت مزخرف و حروم خار.من50 روزه تو شرکت *****فعالیت میکنم و14تازیرمجموعه دارم چون کالاهاش برند وباکیفیت وارزون هستش ومصرفی روزانه خانواده هاست ودرصد سود دهیش هم بالاست به راحتی میفروشیم محصولات رو و دستمون نمیمونه و بدونه اینکه به زیرمجموعه هام چیزی بگم خودشون 500هزارتومن600هزارتومن خرید میزنند چون ازقیمت و کیفیت و درصد تخفیفش راضی هستند..ولی یه دوستی دارم5ماهه پنبه ریز بوده خودش رو به در و دیوار زده نتونسته حتی 1دونه زیرمجموعه بگیره اینها به خاطره همین اشتباه و گول خوردن دوستم بوده چون قبل از اینکه وارد این شرکت بشه نه محصول رو ونه قیمتهاش و درصد سوددهی فریبنده رو دیده و فهمیده بوده که العان داره تقاص اشتباه خودش رو و فریب شرکت رو که خورده بوده پس میده

    • جواد شیری

      (۱۳۹۴/۰۱/۰۳ - ۸:۲۵ ق.ظ)

      سلام-ممنون بابت استدلال زیباتون از حلال و حرام. فک کنم با این ااستدلال دیگه نیازی به مرجع تقلید نباشه.واقعا تشکر میکنم.
      حالا جواب شما دوست عزیز :
      1- من نسل 10 شرکت هستم و بعد از 1 سال کار کردن هنوز خریدی بالاجبار انجام ندادم
      2-دستمال کاغذی مام عطر کرم های مختلف رو من هم جزو محصولات مصرفی نمیدونم چون جزو محصولات دکوراسیون منزل استفاده میشن این رو هم شما درست میگید.پس نتیجه میگیریم یه عده هستن که دستمال کاغذی رو برای زیبا سازی منزلشان استفاده میکنند و بینی خودشون رو با فرش تمیز میکنند. البته بلانسبت شما
      3-قیمت رو کسی میگه گرونه که مقایسه کرده باشه. و من خودم به شخصه گرونی ای ندیدم در برابر کیفیت بالا محصولات-هر محصولی که میگید گرونه رو بهم بگید دربارش حرف بزنیم
      4-ما که فروختیم شد
      5- اولا 24 % سود دهی رو توی سایت کامل توضیح داده و به صورت میانگین 16-17 درصد از هزینه ی کالا میشه. و همچنین امتیاز محصولات از 0.2 شروع میشه تا بالای 100 امتیاز فعلا محصول داریم.پس شما الان دروغ گفتید.
      6- بله دروغ حرامه پس با توجه به دروغ هایی که گفتید شما حرام هستید.
      7- حروم خار املا درستش اینه: حروم خوار !!! یکم سطح سوادتون رو هم بالا ببرید لطفا .متشکرم
      8-من 50 روز کار کردم 60 نفر تیم ساختم با همین پلن و همین کمپانی پس مشکل از کار کردن شماست- به قول یکی از لیدرها یک نتورکر بد وقتی شرکتش رو عوض میکنه تبدیل میشه به یک نتورکره بد در یک شرکت دیگه!!! بازم بلانسبت شما که تاج سر هستید.
      7-اون دوستتون رو که 5 ماهه کار میکنه معرفی کنید بریم زیارتشون.ببینیم دلیلش چی بوده! چون ما با 5 ماه کار کردن 300 نفر تیم ساختیم
      8- باید اعتراف کنم که با حرف های شما من هم به این نتیجه رسیدم که اشتباه کردم….
      ولی نه اشتباه انتخاب شرکت(ک البته تو اون شکی نیست) بلکه اشتباه جواب دادن به نظرات دوستان-(بلانسبت شما-چون صبحه زوده الان این رو گفتم سو تفاهم نشه)

      و در آخر هم تشکر میکنم از نقد و بررسی شما دوست عزیز بابت اخطار دانه اینکه شرکت تا چند وقته دیگه جمع میشه.
      سلامت و موفق و شادکام باشید

    • عارف عشرتی

      (۱۳۹۴/۰۴/۲۹ - ۵:۴۴ ب.ظ)

      متاسفم برای دیدگاهتون ،آخه حلال خوار. محصولات آرایشی رو کسی قورت نمیده ،حداقل سه ماه مصرف میشه ،مطالعه کن جناب

    • سعید

      (۱۳۹۴/۰۵/۱۶ - ۳:۰۲ ب.ظ)

      شما واسه کدوم شرکت کار میکنید؟

    • مهدی

      (۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۶:۱۲ ب.ظ)

      اهم اهم!!!

      عزیز دلم چرا همینجور میبافی واسه خودت ؟؟

      الان شمایی که تو شرکت دیگه هستی بهتر میدونی یا منی که 6 ماه تو پنبه ریز کار کردم قربونت برم؟؟

      من 6 ماه تمام در شرکت بودم ولی کار نکردم و به هیچی نرسیدم، طی این 6 ماه خیلی جاها رفتیم و پرزنت شدیم! همه اصولا بعد پرزنت توسط لیدرهاشون فالو میشن، ولی من اصلا برام این تفاق نیوفتاد و باعقل یکم فکر کردم دیدم واقعا پنبه ریز بهترینه!!
      الان یه ماهه شروع به کار کردم!کیه که دوست نداشته باشی شرکتی رو که وادارش نمیکنه بره دم مغازه که بقیه شرکتها این کار اشتباه و غیر قانونی رو انجام میدن؟؟؟
      کسی نیست که از پرستیژ این شرکت خوشش نیاد!
      کسی نیست که دوست نداشته باشه از یه محصول مطمئن استفاده کنه!

      محصولاتش آره گرونه، ولی وقتی (ببخشیدا) یه کچل بد بختو کمکش میکنه که موهاش دراد با 150 هزار تومن، گرونه؟؟؟؟

      همه محصولای گرونمون به قول شما درمانی و تخصصی هستن!!

      محصولای سلولزی مون هستن که میگن مصرف خانوار عزیز دلم! والا من خریدم دکور نذاشتم ، تو کمد هم نذاشتم درو روش قفل کنم!

      حرف زیاده ولی واقعا وقتش رو ندارم ، اگر پنبه ریز چیزی بهم نداده باشه، حداقل بهم یاد داده که شرکت دیگه رو تخریب نکنم، اگر واقعا شرکت خودم مزیت داره و بهترینه، مزیت های شرکتم رو بگم!

      وگرنه عزیز دلم من هم میتونم شرکت با…… رو کاملا غیر قانونی و شرکت بی…. رو کاملا حرام و حرام خور با چند دلیل فوق منطقی اثبات کنم!

      ایمیلم اگر خواستی بهت بگم!

  • کاوه نوروزیان

    (۱۳۹۳/۰۷/۰۹ - ۷:۳۳ ب.ظ)

    مرسی جناب شیری از مطالبی که میزارید ممنون واقعا.
    این مطالب خیلی میتونه کمک کنه به افراد.

  • زهرا زارعی

    (۱۳۹۳/۰۴/۲۳ - ۱۱:۵۵ ب.ظ)

    اطلاعات فوق العاده ایه ممنون.

    • جواد شیری

      (۱۳۹۳/۰۴/۲۴ - ۱۱:۳۹ ق.ظ)

      منبع سایت ام ال ام بوک هستش که میتونید از اون سایت اطلاعات خوبی کسب کنید.

  • ایمان صفاری

    (۱۳۹۳/۰۳/۱۷ - ۳:۰۰ ب.ظ)

    حتی یک موردش هم در رفتار یک پنبه ریزی مشاهده نشده.
    هیچ تفاوتی با مصاحبه ی خانم باقری مدیر عامل شرکت پنبه ریز نداره.
    نگرش درست شرکتمون رو می رسونه.

    • جواد شیری

      (۱۳۹۳/۰۳/۱۷ - ۱۱:۴۷ ب.ظ)

      دقیقا همینطوره آقای صفاری.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *