اخباراخبار بازاریابی شبکه ای

انواع پلن درآمدزایی در بازاریابی شبکه ای

پلن های درآمد

انواع پلن درآمدزایی در بازاریابی شبکه ای

اگر شما نمی دانید چگونه صورت های مالی را بخوانید زندگی مالیتان در مشکل جدی هست.” رابرت کیوساکی💡💥

اگر شما نمی دانید که چگونه پلن درآمد نتورک مارکینگ بخوانید حرفه نتورک شما در خطر جدی است.” رامین مسگرلو 💡💥

تد نیتن: رامین، شما پلن های درآمدزایی بسیاری از شرکت های معروف نتورک را نوشتید، میتونید از تاریخ و گذشته پلن های درآمد در نتورک مارکتینگ صحبت کنید؟

رامین: در کل ۴ نوع طرح و پلن درآمد زایی قانونی برای توزیع محصول و کسب درآمد در نتورک مارکتینگ وجود داره که بهش کامپنسیشن پلن یا همون طرح پرداخت غرامت گفته میشه. انواع پلن درآمدزایی در بازاریابی شبکه ای:

1. برک اوی Breakaway
2.یونی لول uni-level
3.میتریکس Matrix
4. باینری Binary

من خودم از یونی لول و برک اوی اومدم که دردوره دهه نود تا اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی وقتی که به عنوان نتورکر تیم میساختم با این پلن ها کار کردم . امروز همه سعی ام رو میکنم که این چهار نوع پلن های قانونی و اصلی توضیع کالا و کسب درآمد رو به صورت ساده باز کنم تا همه درک کنند.

۱. برک اوی: شروع در دهه ۱۹۴۰ Breakaway
اولین کامپنسیشن پلن در نتورک مارکتینگ.. (Amway, Herbal Life, Nu Skin, Shaklee, Mary Kay etc.)

✔🔴خوبی و برتری:💯👌👍
🔹پرداخت درآمد قابل انعطاف در حجم فروش محصول

🚫❌بدی و ضعف:👎
🔹عرض نامحدود، بسیار دشوار برای مدیریت و پشتیبانی
🔹سطح پرداخت کمیسیون در عرض ۵ یا ۶ لول قطع میشه
🔹کمیسیون ها و پورسانت ها را کاهش پیدا میکنه همینطور که دیگر اعضاء تیم تون به سطح شما میرسند تا از شما جدا بشوند. (از تیم شخصی شما جدا بشن. با اینکه هنوز تو تیم شما هستند.) از این رو نام آن را برک اوی یا همون “طرح جدایی طلب” گذاشتند.
🔹بیشترین کمیسیون ها و پاداش ها بستگی به رنک ها و رتبه بندی ها، نیاز به صلاحیت و صلاحیت دوباره برای کسب حداکثر درآمد از این طرح هستند.
🔹بدون نشت بیش از بالا، (بدون سپیل اوور) چون همه مجبوراند ورودی مستقیم عرضی بگیرند چرا که سطح درامد در لول ۵ و ۶ قطع میشه.
🔹نیاز به حرکت حجم بالای محصول توسط گروه برای رسیدن به حداکثرتخفیف قیمت گذاری برای کالا
🔹فلاش والیوم یا حجم محصول فروش رفته رو به صفر میرسونه بدون پرداخت پورسانت

۲. یونی-لول Uni-level

داستان باشگاه خرید. شرکت هایی مثل: Modere, Life Plus, jeuness , Lyoness

این سیستم به عنوان یک باشگاه خرید شروع شد که در آن هر عضو یک مشتری هست که به قیمت خرده فروشی یا همون قیمت مشتری خرید میکنه و با فرستادن مشتری های بیشتر کمیسیون ها و پورسانت ها بروی قیمت های خرده فروشی پرداخت میشود.
یونی لول ها در طول زمان تکامل یافته اند و تقریبا همه در حال حاضر تبدیل به پلن هایبرید به این معنی که گوشه هایی از پلن های دیگر رو به یونی-لول اظافه کردند. مثل پل  ژنس.
سیستم های یونی-لول همچنان در حال تکامل هستند و در دهه های مختلف محبوبیت یونی-لول کم یا گاهی زیاد شده. هزاره جدید یک دهه خوب برای سیستم یونی-لول از لحاظ محبوبیت بوده است.

✔🔴خوبی و مزیت ها 👍

🔹 بهتر از ماتریکس است، زیرا در پرداخت پورسانت قابل انعطاف است.

🔹پورسانت ها معمولا درمقدار درصد کمتری است ولی پرداخت پورسانت عمیق تر در سطح – معمولا 10 – 20 لول است، که افزایش چشمگیری نسبت به ماتریکس و برک-اوی داره.

🚫❎ بدی ها: 👎
🔹کمیسیونها در لول و سطح 10 – 20 قطع میشه.
🔹 بیشترپلن های یونی-لول هیچ پورسانت و سود خرده فروشی و عمده فروشی پرداخت نمیکنه.
🔹شبیه سیستم برک-اوی هنگامی که دیگران در تیم به سطح شما رسیدن همه پاداش ها و جایزه ها در تمام اون پا رو ازدست میدید.

🔹بیشترین کمیسیون ها و پاداش ها بر اساس رتبه بندی و نیاز به صلاحیت و صلاحیت دوباره برای کسب حداکثراز این طرح است.
🔹فلاش والیوم یا حجم محصول فروش رفته رو به صفر میرسونه بدون پرداخت پورسانت.

3. ماتریکس

دومین پلنی که در نتورک رشد کرد طرح ماتریکس بود. این فرمت مثل سه پلن دیگه محبوبیت زیادی کسب نکرد و از روز اول با مخالفت های لیدر های شرکت ها مواجه شد. شرکت مل لوکا Melaleuca یکی از اولین شرکت ها بود که با طرح ماتریکس موفقیت خوبی کسب کرد.

🔴✔خوبی و مزیت: 👍

🔹پرداخت کامیسیون قابل انعطاف

🔹 مدیریت و حمایت تیم در ماتریکس خیلی آسون تر هست نسبت به پلن برک-اوی چرا که در ماتریکس فقط ۵ تا ۸ تا تیم (پا) میسازی در حالی که در برک-اوی بی نهایت و گسترده به صورت خطی تیم میسازی.

🔹تا حدودی سپیل اور یا نشت از بالاسری خواهی داشت که این به رشد تیم و درآمد خیلی میتونه کمک کنه.

🚫❎بدی ها: 👎

🔹قطع پرداخت کمیسیون در سطح 8-10

🔹آغاز پرداخت کمیسیون کمتر ( کمیسیون CV) – ولی پاداش و جایزه های بزرگ در ساختار پلن های نتورک

🔹شبیه سیستم برک-اوی هنگامی که دیگران در تیم به سطح شما رسیدن همه پاداش ها و جایزه ها در تمام اون پا رو ازدست میدید.

🔹بیشترین کمیسیون ها و پاداش ها بر اساس رتبه بندی و نیاز به صلاحیت و صلاحیت دوباره برای کسب حداکثر درآمد از این طرح است.

🔹فلاش والیوم یا حجم محصول فروش رفته رو به صفر میرسونه بدون پرداخت پورسانت

🔹بیشتر پلن های ماتریکس خیلی کم یا اصلا موقعیت انعطاف پذیر برای اعضا جدید ندارند.

۴. باینری 🔥🔥💥
(آیسجنیکس ، یوسانا و بیشتر از 60% پلن های امروز)

آخرین شگفتی در نتوورک مارکتینگ.. 🌟💥🔥🔥🔥🔥

در دهه 90 باینری در آغاز کار بدنامی داشت و این بد نامی هنوز در بعضی موارد دیده میشه با اینکه دلیل اصلی حل شده.
در اواخر دهه 80 و اوایل 90 باینری شروع بسیار سختی داشت..

چرا که در اون روزها تکنولوژی و نرم افزارها قدرت محاسبه کردن ساختار درخت دودویی پیچیده باینری که تقسیم به هزاران شاخه میشد را نداشتند.

این باعث ناپید شدن زیر مجموعه ها و یا تغییر جایگاه ها بدون دلیل خاصی میشد. فقط تعداد معدوی از شرکت ها مثل یوسانا با وجود همه مشکلات هنوز دوام آوردند. این مشکل علت مرگ بسیاری از شرکت هایی بود که با سیستم باینری شروع به کار کردند.
تعدادی معدود مثل یوسانا از این مشکلات جان سالم بدر برده و همچنان ادامه دادند.
– دومین دلیلی که در سالهای شروع باینری بدنامی گرفت صلاحیت نیاز به 50/50 تعادل برای پرداخت کمیسیون بود.

یک تیم همیشه سریعتر رشد میکند و لیدرها معمولا خودشون را در تعقیب یک تیم برای دریافت درآمد کامل پیدا میکردند.

البته در طول زمان، با رشد تکنولوژی و تکامل نرم افزارهای کامپیوتری طرح های 1/3 _ 2/3 به باینری معرفی شدند که به مراتب برتر از طرح ابتدایی 50-50 باینری هستند که شرکت هایی مانند یوسانا آغاز به کار کرد. طرح 1/3 – 2/3 اجازه پرداخت کمیسیون کامل حتی اگر یک تیم دو برابر دیگری بود را میداد…..

” چرا باینری بهترین است؟” 🚩✔💥🔥💡💡

باینری آخرین و بهترین شکل مطلق پلن درآمد در نتورک است که به یک فرد معمولی امکان ایجاد درآمد کلان و موفقیت مالی بزرگ در نتورک را میدهد به دلایل زیر:

🔹 یک باینری خوب در هر دو تیم (دست) و تا بی نهایت پرداخت میکند.
🔹 درک آسان برای ساختن تیم و مدیریت چرا که شما فقط دو تا تیم (دست) برای ساختن و حمایت دارید به جای ۴ یا ۵ یا ۸ یا حتی بدتر بی نهایت…..
تصور غلط در ام ال ام است که چون باینری به دو تیم (دست) محدود میشود پس پلن های دی‍‍‍‍‍گر با دست های بیشتر باید بیشتر پرداخت کنند. این واقعی نیست، چون محدودیت 2 دست تنها به این معنی که شما با چیدن دایرکت های شخصی خود عمیق در درخت باینری زیر همدی‍‍گر و از آنجایی که هیچگونه قطع پورسانت در سطح ها و لول های باینری مانند پلنهای دیگر وجود ندارد هیچ مزیتی از دست داده است نمیشود و بسیار مزیت و حمایت به تیم به داده میشود.

🔹 رشد باینری ها بستگی به حجم فروش کالا و وارد شدن محصول به بازار دارد. در حالی که رشد سه پلن دیگر بستگی به رنک و رتبه و صلاحیت و صلاحیت دوباره دارد..

🔹 باینری فرصت اسپیل اور یا نشت عظیم از خط بالا سری رو ارائه میده.

🔹اکثر پلن های باینری امکان داشتن جایگاه های مختلف با ورودی پکج اولیه میدهند.

این یک فرصت رو میده که روی یک حجم فروش دوبار پورسانت کسب کنی و یا جایگاه ها با ذخیره حجم فروش را برای افراد فامیل در آینده استفاده کنی.
🔹باینری های خوب فلاش نمیکنند. یا حجم فروش را به صفر نمیرسونند.

بنابراین به طور خلاصه جدا از هر چیز دیگری ، پلنی که تا بی نهایت پرداخت می کند و فروش را فلاش نمیکند و به صفر نمیرساند..

 

یک باینری ۱/۳- ۲/۳ که در روی حجم فروش هر دو تیم(دست) پرداخت میکند در برابر هر پلنی که فلاش میکند و پرداخت درآمد رو در سطوح مختلف قطع میکند برتری دارد. مهم نیست چه نوع پاداش و جوایزه یک بار پرداخت ارائه میدهند.
همچنین شما لازم نیست یک ریاضیدان باشید که بفهمید پرداخت درآمد تا بی نهایت بسیار بهتر از پرداخت تا سطح 8، 18، یا 180 است.

فلاش کردن در پلن درآمد و قطع کردن کمیسیون در سطوح مختلف دقیقا مثل کار کردن در یک فروشگاه به عنوان یک فروشنده هست در حالی که قسمتی از فروش شما برای پورسانت هفتگی رد صلاحیت یا اصلا حساب نشود.

وجود قطع کمیسیون در هر سطحی یعنی خروج شما از بازی

“حالا میتونم بشنوم رزمندگان آماتور پلن درآمد که میگن؛” صبر کن پلن یونی لول ما تا بی نهایت پرداخت میکنه چون ما اینفینیتی بونوس یا همون پاداش های بی نهایت داریم.

خب پس از ارزیابی صدها پلن درآمدزایی نتورک در دو دهه گذشته ، امروز دو مشکل اصلی با به اصطلاح ” پاداش بی نهایت” وجود دارد:

۱. برای دریافت پاداش و جوایز باید واجد شرایط بشید. جوایز یکبار پرداخت هستند و برای دریافت دوباره باید دوباره و دوباره واجد شرایط بشید. در حالی که کمیسیون و پورسانت  دائمی هستند و  روی فروش دائمی کالا پرداخت میشوند.

2- جوایز اغلب برعکس عنوان آنها “بی نهایت” نیستند.

اکثر شرکت هایی که پاداش بی نهایت ارائه میدهند در اصل سیستم برک اوی یا جدایی طلب دارند.

یعنی پاداش ها تا بی نهایت تا زمانی پرداخت میشود که فرد بعدی در تیم به سطح شما می رسد سپس شما از او و همه پاداش ها را از دست میدهید.

بنابراین اگر چه نام “بی نهایت” دارد اما همین که یکی از اعضا تیم به رتبه شما رسید شما همه پاداش ها در آن دست را کامل از دست میدهید.

من اینها را معضلات “تناقضات طرحهای درآمد زایی” مینامم که در آن شما قراراست به اعضای تیم خود  برای رسیدن به رویاها و اهدافشان  کمک کنید، اما شما با این  تناقض و واقعیت روبرو میشوید که اگر شما کمک کنید و آنها حرکت کنند شما تمام یا قسمتی از پاداش خود را که از دست آنها است از دست میدهید.

این به اصطلاح پاداش ها هیچ جایی در ام ال ام  به نظر من ندارند. اگر شما برای این پاداش واجد شرایط هستید این جوایز مال شما هستند برای همیشه تا نگه دارید و نباید برای کمک به دیگران تنبیه بشوید.

تد، همانطور که شما می دانید من سمینارهای تمام روز و هفته ای آموزش چگونه خواندن و محاسبه طرح های پلن های درآمدزایی به توضیع کنندگان شرکت های نتورک در رابطه با چگونه خواندن طرح پرداخت غرامت به توزیع کننده گان را برگزار میکنم.

من این آموزشها را به لیدرهایی که میلیون ها دلار از این صنعت درآمد دارند تدریس میکنم تا قادر به شناسایی گودال ها٬ ضررها و تله .ها(تناقضات پلنها) که بسیاری از پلنها مشهود است باشند.

انواع پلن درآمدزایی در بازاریابی شبکه ای
انواع پلن درآمدزایی در بازاریابی شبکه ای

در اینجا من فقط برخی از اطلاعات اولیه از بالا و پایین همه پلنها را در اختیار شما قرار دادم– در کل من میتونم خیلی وارد جزییات   درمکانیک همه پلنهای درآمد زایی نتورک بشم ولی برای یک نتورکر معمولی میتونه پیچیده و درکش مشکل باشه–

همه چیزی که باید به خاطر داشته باشید یک چیز و اون اینه که در هر پلن درآمدزایی در نتورک مارکتینگ شما از روی یک چیز پرداخت میشید یا باید پرداخت بشی و اون حجم کالای کامیسیون . .دهنده یا همون حجم فروش کالا در درخت پلن توسط زیرمجموعه شما هست. هر چی حجم فروش بیشتر مساوی با درآمد و کامیسیون بالاتر یا حداقل اینطور باید باشه دریک پلن درآمد خوب

CV= Commissionable volume= همون حجم فروش کالا

طبیعتا شما تا اونجایی که ممکنه میخواید حجم کامیسیون دهنده کسب کنید چرا که این به شما کامیسیون و درآمد بیشتر پرداخت میکند.

این یک واقعیت هست در مدل باینری با این حال نه واقعا در پلن های دیگر مثل یونی لول چرا که در این پلن ها با وجودی که شما و تیم تون حجم بالایی از محصول رو وارد بازار میکنید روی درآمد شما تا بسزایی نخواهد داشت.

چرا که این حجم فروش در طولانی مدت خودبه خود در سطوح عمیق در سازمان شما اتفاق می افتد و شما کاری هم نمیتوانید بکنید.

اگر قطع پورسانت در یکی از سطوح وجود داشته باشه شما درنهایت خود را با بیشتر یا همه خجم فروش کالا در خارج از اون سطح پرداخت میبینید که شما هیچ وقت بابت اون حجم فروش پرداخت نخواهید شد.

در سیستم های برک اوی و یونی لول که من کار میکردم ما فقط تا ۶ تا ۱۲ سطح پرداخت میشدیم. یادم هست که من بیشتر از میلیون دلار حجم فروش محصول توی تیم داشتم هر ماه که فقط در حد ۶۰۰۰۰۰ دلار اون یعنی ۶۰٪ از اون حجم زیر سطح درآمد من بود که من هیچ وقت روی اون محصول درآمدی کسب نکردم.

البته لازم به گفتن هست که من یک پاداش بسیار کوچک از پاداش های بی نهایت روی دست کوچکم دریافت کردم.

اما این پاداش خیلی کوچیکتر از اون پورسانت بود که میتونستم روی حجم کالا دریافت کنم.

در نهایت روی دست سنگینم به یکی از لیدرهام تو تیم کمک کردم تا به رتبه من برسه و من برای همیشه همون پاداش بی نهایت در اون دست رو هم از دست دادم.

این فاجعه در بایناری اتفاق نمی افتد.

همه این ها رو که گفتم تد من همه باینری ها رو یکسان نمیبینم. چرا که نه همه باینری ها تا بی نهایت پورسانت پرداخت میکنند و نه همه باینری ها روی حجم هر دو دست درآمد میدن. بنابراین باید حواستون به اون گودال ها٬ ضررها و تله ها(تناقضات پلنها) باشه زمانی که باینری رو انتخاب میکنید.

تد: در انتها رامین.. من خیلی علاقه دارم بیشتر درمورد این مدل جدید باینری که شما طراحی کردید و در موردش توضیح دادید و بنظر میرسه خیلی قوی تر از باینری های معمولی ۵۰/۵۰ یا ۱/۳ و ۲/۳ در صنعت هست.

شما پلن جدیدی رو که طراحی کردید اسمش رو٬ « باینری متغیر با جریان آزاد» گذاشتید. میشه کمی از مزایای این باینری نسبت به باینری های سنتی و معمول این صنعت بگید؟

همچنین اگر این باینری جدید اینقدر موثر است چرا شرکت های دیگه این سیستم باینری رو استفاده و کپی نمیکنند؟

“Free Flowing Variable Binary Plan”

ادامه دارد…

دیکشنری

🔹نتورک مارکتینگ: بازریابی شبکه ای یا همون بازاریابی چند سطحی یا مالتی لول مارکتینگ

🔹مالتی لول مارکتینگ: بازاریابی چند سطحی که شامل شرکت هایی میشه که پلن و طرح درآمد زایی شون به صورت (مالتی لول) یا چند سطحی درآمد پرداخت میکنند.

همه شرکت های بازاریابی شبکه ای رو نتورک مارکتینگ و مالتی لول هم میخونند.

🔹سپیل اوور: نشت از بالا.. زمانی که بالاسریتون کسی رو تو تیم شما وارد میکنه. Spill over

🔹فلاش: به صفر رساندن. از صفر شروع کردن. فلاش والیوم: حجم فروش محصول رو به صفر رساندن بدون پرداخت پورسانت

برای مشاهده مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

  1. سلام ممنون از توضیحاتتون ولی باید بگم شما از تغییرات اخیر شرکتها خبر ندارید.مخصوصا پنبه ریز.پلنهای ما از چهار روش پول میدند.اینم نگفتید م که تو باینری از هر شخص فقط یکبار اونم اگر بخونید تعادل بزنید پورسانت میگیرید ولی تو ام ال ام هر ماه از مجموعتون پورسانت دارید چون محصولات مصرفی هستند.اولا.الان پلن ما ۲۵ درصد از خرید خودتون رو بهتون بر میگردونه ۵ درصد لحظه خرید و ۲۰ درصد به عنوان سود خرده فروشی.بعد به ازای هر مجموعه زیر رده شما درصد میده بعد اونایی که هم رده شما و بالاتر از شما برسند درصد بیشتری بهتون میده که تونستید و بهشون کمک کردید تا بیشتر از شما رشد کنند.سومایونی لولمون تا سه سطح پورسانت میده .چهارما بر اساس رده هایی که اتوماتیک در طی رشد سازمانی واستون اتفاق میوفته مبالغ خوبی رو به صورت ثابت و ماهیانه واستون پرداخت میکنه و این رده هارو تنها با داشتن سه دست میتونید ایجاد کنید.فوقالعاده است.هم از عرض میتونی با سه دست رده بزنی و درامدت رو بالا ببری هم میتونی بیشتر از دست هم ایجاد کنی و درصدهاشون رو بگیری.مثل باینری نیست که اگر بخاطر دست ضعیف تعادلت گیر کنی راهی نباشه جز رشد اونودست ما میتونیم جایگزین کنیم با دست فعال و هم از لحاظ طولی باز هست چون از پلن نسلی پورسانت میگیری هم از اونایی که پایینتر از رده تو هستند هم اونایی که هم رده یا بالاتر از تو هستند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *