آموزش فروشنوشتار ها

اهمیت مشتری : چرا باید مشتریان خود حفظ کنیم؟

اهمیت مشتری – چرا باید مشتریان خود حفظ کنیم؟
اهمیت مشتری - چرا باید مشتریان خود حفظ کنیم؟
اهمیت مشتری – چرا باید مشتریان خود حفظ کنیم؟

برای نشان دادن اهمیت مشتری و ضرورت حفظ او، توجه به نکات زیر ضروری به نظر می رسد:

1) هزینه جذب یک مشتری جدید، بین پنج تا 11 برابر نگهداری یک مشتری قدیم است.
2) برای افزایش دو درصدی مشتری، باید 10 درصد هزینه کرد.
3) ضرر و زیان از دست دادن یک مشتری، در حکم فرار 100 مشتری دیگر است.
4) رضایت مشتری، پیش شرط تمام موفقیت های بعدی شرکت هاست.
5) رضایت مشتری، مهمترین اولویت مدیریتی در مقابل اهداف دیگری چون سودآوری، سهم بیشتر بازار، توسعه محصول و… می باشد.
6) ارزشمندترین دارایی هر سازمان، اعتماد و اطمینان مشتریان است.
7) انتخاب مشتری دایمی و وفادار، تنها شرط بقای دایمی و استمرار فعالیت های کارآمد هر شرکتی است.
8) مدیران ارشد باید شخصا الگوی پایبندی در قبال رضایت مشتری باشند.
9) برای جلب اعتماد مشتریان، کمتر از توان خود قول بدهید و بیشتر از قولی که داده اید، عمل کنید.
10) معادل 98 درصد مشتریان ناراضی، بدون شکایت به سمت رقبا می روند.
در گذشته دلیل اینکه مشتری تیر خلاص را میزند و به ما نه میگوید صحبت کردیم. اگر این مطلب را مشاهده نکردید می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید :

وقتی که مشتری تیر خلاص نه را می زند چه کار کنیم ؟

11) احتمال این که مشتریان کاملاً راضی (شاد) مجدداً از شرکت شما خرید کنند، شش برابر مشتریان فقط راضی است.
12) گوش دادن به شکایت مشتری 90 درصد کار است و حل کردن کردن آن هفت درصد و پیگیری برای اطلاع از راضی شدن مشتری نیز سه درصد دیگر است
اگر مایل هستید تا بدانید که فروشندگان حرفه ای در فروش خود چه کارهایی را انجام میدهند این مقاله را نیز مطالعه کنید :

فروشندگان حرفه ای چگونه فروش را شروع می کنند؟

برچسب ها
نمایش بیشتر

admin

برای کشتی بی حرکت، موج ها تصمیم میگیرند ... .

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن