دیگر مطالب

بازاریابی شبکه ای چیست؟

جواب سریع:

بازاریابی شبکه ای یک نوع از مدل کسب و کار می باشد که به شبکه ای از توزیع کنندگان برای رشد نیاز دارد. درآمد ایجاد شده از طریق بازاریابی شبکه ای شامل ایجاد علایق مشتریان طی یک محصول و یا سرویس خاص، همکاری کردن با مشتریان و شرکای تجاری برای شبکه سازی و توسعه ی یک روش است که از طریق آن یک فرد می تواند مدیریت کند، آموزش ببیند و همکاران و شرکای خود را تشویق و انگیزه دهد.

 

پاسخ کامل :

بازاریابی شبکه ای یک مدل کسب و کار است که بسیار محبوب در میان مردم جهت جستجوی فرصت های منعطف پذیر می باشد. برنامه هایی که از بازاریابی شبکه ای به طور معمول استفاده می کنند، نیاز به سرمایه گذاری کوچک جهت تهیه نمونه محصول می باشند که بعد به دیگران فروخته می شود. این برنامه ها نیز مستلزم همکاری با نمایندگان فروش بیشتری است که شامل “زیرمجموعه” است، که آن زمانی است که افراد مستقر در سطوح بالاتر در شبکه، درآمدی را از طریق فروش تولید شده توسط کسانی که در سطوح پایین تر هستند، ایجاد می کنند.

سه نوع بازاریابی شبکه ای وجود دارد: بازاریابی تک سطحی دو سطحی و چند سطحی. بازاریابی تک سطحی شامل ثبت نام همراه با عضو شدن و ایجاد درآمد از طریق فروش محصولات یا خدمات، و بازاریابی دو سطحی فرصت برای کسب درآمد بیشتر توسط به کار گرفتن (همکاری با) اعضا و توزیع کنندگان می باشد. برنامه های بازاریابی چند سطحی به افراد امکان به کار گرفتن چندین سطح از اعضا را می دهد، که از آن طریق، آنها می توانند درآمدزایی کنند. زمانی که فرد قادر به تولید درآمد ثابت صرفا توسط فروش محصولات و یا خدمات را نداشت، او می تواند برای افزایش درآمد خود، به کارگرفتن (همکاری با) دیگر اعضا در شرکت را انتخاب نماید

.

 

تعریف:

بازاریابی شبکه ای یک مدل کسب و کار است که متکی بر شبکه توزیع کنندگان برای رشد کسب و کار است. بازاریابی شبکه ای به طور معمول با استفاده از سه نوع استراتژی سیستماتیک پایه ای برای کسب درآمد شامل:

مدت زمان ایجاد: برای قرار دادن چشم انداز جدید

به کارگرفتن (همکاری): افزودن مشتریان و/یا شرکای کسب و کار به شبکه و تیم خود; و

ساخت و مدیریت: روشهایی که شما برای آموزش، ایجاد انگیزه و مدیریت همکاران خود استفاده میکنید.

انواع مختلفی از جمله برنامه های بازاریابی  شبکه ای دو سطحی و چند سطحی وجود دارد، اما بسیاری از شرکتهای بازاریابی قوی همچون اَوون، تک سطحی هستند.

آیا تفکر بازاریابی شبکه ای به عنوان یک مدل کسب و کار است؟

اگر شما به فکر شروع یک کسب و کار هستید که در بازاریابی چند سطحی از هر نوعی، تکیه دارد، اطمینان داشته باشید که تیم فروش و بازاریابی قوی در هسته سازمان خود داشته باشید.  هرچقدر پایه بازاریابان خود را قوی تر سازید، شما در دراز مدت موفق تر خواهید بود.

این مورد همچنین بسیار مهم و قابل ذکر است که هر کس که می خواهد چیزی را به فروش رساند، حتما باید در آن جایگاه خوبی بوجود آورد.

اگر در سازمان خود کسی را داشتید که برای همکاری با کسب و کار شما هیجان زده و مشتاق بودند، و ممکن است مناسب برای تیم فروش شما نباشد، موضع دیگری برای آنها پیدا کنید.

بازاریابی برای موفقیت هر کسب و کار، حیاتی است، اما فراموش نکنید که صداقت (شور و شوق واقعی درمورد یک شرکت یا محصول) از خود آن چیز، خود یک شکل بازاریابی است.  اگر انگیزه شما تنها برای تیم فروش تان، و این دیدگاه که پول، پول بیشتری بوجود میاورد، در آن صورت، ممکن است افراد دیگری را که در تلاش برای کسب درآمد بیشتر برای خودشان هستند را گمراه کنیم.

همچنین باید جهت تحقیق قوانین کشور (محل زندگی) خود با توجه به قوانین بازاریابی شبکه برای حصول اطمینان از کسب و کار خود به طور کامل سازگار، وقت کافی بگذارید. شما همچنین باید بسیار مراقب شیوه بازاریابی فریبنده و طرح های هرمی و غیرقانونی که می تواند برای شما دردسر ساز باشد، باشید.

برچسب ها

admin

برای کشتی بی حرکت، موج ها تصمیم میگیرند ... .

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن