بدترین جملاتی که میتوانید به مشتری احتمالی خود بگویید…

بدترین جملاتی که میتوانید به مشتری احتمالی خود بگویید…

5 جمله از بدترین جملاتی که می توانید به مشتری احتمالی خود بگوئید

هر هفته در کنفرانس بزرگ تلفنی ما مردم از 35 تا 45 شرکت روی خط با ما از بزرگترین مانعشان برای رسیدن به موفقیت صحبت می کنند و می گویند که :

 “پیدا کردن شخص خوبی، که بتوانند با او صحبت کنند و کسی که حداقل به این فرصت کاری گوش بدهد .”

 همه بدنبال این افراد خوب هستند ! کسانی که متعهد به اهداف زندگیشان  باشند و بگویند ما سخت کار میکنیم تا موفق شویم .

افرادی با همت ، افرادی که تحت تاثیر قرار نمی گیرند و پایبند اهدافشان هستند ، افراد شوخ ، دوستانه ، روشن فکر ، به خود متکی ، سختکوش و افرادی که دوستان زیادی را در کنار خودشان داشته باشند.

بله!

آیا همه موافق هستیم که این افراد انسانهای خوبی هستند ؟

آیا می دانید چیزهایی که به شما دیکته می شود تا در اتاق رودر رو به این افراد بگویید  باعث می شود که همین افراد به خوبی نسبت به موضوع سرد شوند .

– جداً ؟

– بله .

همه می دانیم که اولین مرحله ، جذب کردن افراد مناسب و خوب می باشد  و بعد اینکه کاری کنیم که آنها به صحبت ها یمان خوب گوش دهند و عمل کنند .

– درسته ؟

خب ، برای افرادی اینچنینی ( خوب ) که من هم فکر میکنم که یکی از آنها می باشم  و معمولاً اکثر خوانند ه های این مقاله هم همین فکر را می کنند

در اینجا 5 تا از بدترین صحبت های را که مشیه که به ما زده بشود را عنوان می کنم .

1.” این کار بسیار آسان است و هر کسی از پس آن برمی آید و می تواند آنرا انجام دهد.”

چرا باید کسی همچین حرفی را به مشتری احتمالی خود بگوید ؟

اگر واقعاً این درست است چرا 90% افرادی که عضو می شوند کار را کنار می گذارند؟

در ضمن ، واقعاً شما چه کسانی را با این حرفتان جذب می کنید ؟ و آنها  فکر می کنند چقدر باید تلاش کنند تا اینکه در این کار موفق شوند؟

خب ، این درسته است که انسان نباید نابغه و یا تیز هوش باشد تا بتواند در این تجارت موفق شود ، ولی لطفاً از آسان جلوه دادن این تجارت دست بردارید.

2. “تو می توانی پول زیادی رو در این تجارت بی درنگ بدست بیاری !”

پیشگویی کردن آینده برای فرد دیگر ، نوعی اغفال کردن است .

این حرف غیر ممکن نیست اما توانایی افراد متفاوت است  و شما با این حرف افرادی را که به خود اطمینان کامل ندارند از دست خواهید داد .

در مرحله اول با خودتان صادق باشید . واقعیت این است که افراد خوب  این را باور نمی کنند و شما آنها را با این  حرفتان از خودتان دور می کنید، و البته در عین حال ، افرادی از دسته دیگری را یه خود جذب می کنید.

آیا می دانید آنها از چه دسته ای هستند ؟

افرادی با سطح توقع بالا ، که برای رسیدن به خواسته هایشان حاضر به انجام هیچ کاری نیستند !

حال فکر می کنید چه اتفاقی می افتد وقتی چنین افرادی جذب مجموعه شما می شوند !

بله ، مجموعه شما ریزش می کند .

آیا این چیزیست که شما برای مجموعه تان می خواهید؟

اگر اینچنین نیست ، از این پس نباید این حرف رو استفاده کنید.

3. “همه این محصول یا کار را می پسندند”

این حرف ممکن است  که در تئوری صحیح باشد ولی این تقریباً چیزیست که تمام شرکتهای نتورک مارکتینگ راجع به محصولاتشان می گویند .

حالا شما فکرش را بکنید که فردی را که شما پرزنت کرده اید در پایان جلسه  می رود با این فرض که از این محصول و کار خوشش آمده و وقتی به خانه می رسد بر خلاف خواهش شما به دوستانش تلفن می زند و از آنها می شنود که  “خیلی گران است ”  ، ” باورم نمیشه ، تو حتماً  داری راجع به این کار فکر میکنی ” و یا

” نه بابا اینطور نیست “و…

پیش خود فکر می کنند که آیا شما به آنها دروغ گفته اید و یا بدتر ، آنها از پس این کار بر نمی آیند و بعد کلاً بی خیال می شوند .

این بدان معنا نیست که محصول این شرکت نمی تواند برای تمام دنیا مفید باشد ودر عین حال این معنی را هم نمیدهد که آنها هم مانند شما عاشقش خواهند شد .

شما ممکن است قلباً ایمان داشته باشید که همه و همه باید این کار رو انجام بدهند وبخصوص  با شرکت شما .

ولی جالبه که بدونید تیم مارکتینگ های Mac Donald , Hondas  هم همینطور فکر می کنند ، آنها هم همین را می گویند : که چرا همه هوندا نمی خرند ؟ یا چرا همه مک دونالد نمی خورند؟ یا چرا ورزش

 نمی کنند وقتی که ورزش براشون ضروری است ؟

اَه ،  پس درد این ملت چیه ؟؟!!

مارکترهای زرنگ و باهوش  امروزه  گروه مشتری های  خود را مورد هدف قرار می دهند

( Marketing  Target)   و اینگونه مستقیماً گروه هدف خود را نشان می کنند .

برای مثال  اینکه این محصول برای افرادی که بلند پرواز هستند خوب است پس گروه هدف آنها  اینگونه افراد می شوند .

در دنیای نتورک مارکتینگ ” گروه هدف ” باید افرادی باشند که حاضر به تغییر هستند .

چیزی که همه را گول می زند این است که ، تقریباً همه خواهان آزادی بیشتر، درآمد ، انرژی و … می باشند.

سوال اینجاست که چند درصد آنها حاضر به تغییر هستند و یا کاری در رابطه با این خواسته شان می کنند ؟

– جواب  . 3 تا 10% که تعداد ناچیزی می باشند. و این را هر نتورکری تجربه کرده است .

باز هم فکر می کنید که محصول یا کار شما برای همه  خوشایند است  ؟

4. ” شرکت ما شامل بهترین Plan ، محصول ، مدیریت و… در تاریخ نتورک مارکتینگ می باشد “

برای به زبان آوردن این حرف سخنگوی آن باید شخصاً عضو تمامی شرکت ها بوده باشد ، تمام محصولات موجود را امتحان کرده باشد و با تمامی مدیران شرکتهای مختلف کار کرده باشد و…

اگر نه چطور می تواند این قضاوت را بکند؟

فرض کنید 3 نفر و فقط 3 نفر ، 5 نوع همبرگر مختلف را امتحان کنند ، امکان اینکه نظراتشان با یکدیگر متفاوت باشد بسیار زیاد است چون این وسط سلیقه در میان است .

-مگر نه  ؟!

آیا چیزی هست که برای همه بهترین باشد ؟

تجربه این را نمی گوید ، مثلاً Rolls Royces   برای افراد پولدار است که دوست دارند با آن خود نمایی کنند ، نه همه پولدارها بلکه آنهایی که دوست دارند خود نمایی کنند .

Sam Walton   در پولدارترین روزهای زندگیش ، یک کامیون مدل 10 سال قبل رو زیر پاش داشت

( بر اساس گفته مجله Fortune  )

پس یا همین مثال ساده  مشود گفت که حتی برای پولدار ترین انسانهای دنیا هم یک چیز نمی تونه بهترین چیز باشه  ، چون طرز فکر ، باورها ، مذهب، خواسته ها و… آنها متفاوت است .

افراد ، انتخاب کردن را دوست دارند.و آنها انتخاب را از روی طرز فکر ، باورها ، خواسته ها و… خود می کنند ، پس به آنها این فرصت  انتخاب  را بدهید .

پس  گروه هدف خود را مشخص کنید .

مثلاً –X برای افرادی که …….

   برای افرادی که ……

و هرچقدر شما این کار را دقیق تر انجام دهید و گروه هدفتان را مشخص تر کنید ، همان افرادی که می خواهید جذب خواهید نمود .

5. ” تنها کاری که باید انجام دهید اینه که با افرادی که آنها را می شناسید صحبت کنید “

این بدترین چیزی است که می توانید به یک فرد جدید بگوئید ، نه فقط به این خاطر که درست نیست بلکه شما روی آنها تاثیر منفی می گذارید .

تجسم کنید

یک فرد جدید به مجموعه شما اضافه شده ، خوشحاله که فقط باید با اطرافیانش صحبت کنه و این انتظار می ره که آنها جواب مثبت بدهند و عضو شوند.

او با نفر اول ، نفر دوم و با نفر سوم  صحبت می کنه و چیزی رو که انتظارش را داشت  اتفاق  نمی افته .

شما این فرد جدید را از دست داده اید ، او دلسرد شده و کار رو کنار می گذارد .

به نظر من ،  رفتن به سراغ دوستان نزدیک  و فامیل در اول کار باید غیر قانونی شود ، چون این افراد کسانی هستند که انرژی منفی تولید می کنند .

بعد از 20 سال تحقیق و پرسوجو که چه چیز باعث موفقیت در زندگی میشود

Thomas Edison, Rock Feller , Andrew Carnegie  و 497 فرد موفق دیگر ، همه میلیونرهای خود ساخته بوده اند !

پس نمی شه عضو خوبی ،  بدون آمادگی در این محیط  ویرانگرومخرب  گرفت !

پس در نتورک و یا هر تجارت دیگری  نمی شود تنها و تنها با صحبت با دیگران به موفقیت رسید و مطمئن باشید افراد خوب این را باور دارند و می دانند ..

– همه ما می دانیم ، درسته ؟؟؟؟؟؟!!!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نصب اپلیکیشن VIP ودریافت 3,000 تومان اعتبار هدیهدانلود !
+ +