مدیریت زمان و موفقیت با قانون ۲۰ ۸۰

مدیریت زمان و موفقیت با قانون ۲۰ ۸۰

 یکی از اصول مهم مدیریت زمان قانون ۲۰ – ۸۰ است، یعنی از %۲۰ زمان برای انجام %۸۰ کارهایت استفاده کن. موفقیت در مدیریت صحیح
زمان وابسته به تشخیص کارهای مهم است. در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از راهکارهای مدیریت زمان را به شما معرفی کنیم.

مدیریت زمان و موفقیت با قانون 20 80
مدیریت زمان و موفقیت با قانون ۲۰ ۸۰

از نظر مدیریت زمان کارها به چند دسته تقسیم می‌شوند ( جدول آیزنهاور ):
۱- کارهای مهم و فوری: این کارها خودبه‌خود انجام می‌گیرد.
۲- کارهای مهم و غیر فوری: این دسته کارهایی هستند که افراد موفق و ناموفق را از هم جدا می‌کنند و معمولاً افراد ناموفق آن را به تعویق می‌اندازند.
۳- کارهای فوری و غیر مهم: این کارها در جهت اهداف انسان نیستند اما انجام می‌شود.
۴- کارهای کم اهمیت و غیرضروری: بعضی افراد به خاطر ناتوانی در انجام کارهای مهم و فوری ( گاهی برای تفنن و گاهی برای فرار از تمرکز حواس ) خود را به این کارها سرگرم می‌کنند.

موفقیت در مدیریت صحیح زمان وابسته به انتخاب بین کارهای مهم و غیر مهم است، پس برای موفقیت در تحصیل ، زندگی و کار بایستی :
۱- از کارهای غیر مهم صرف‌نظر کنید
۲- کارها را اولویت‌بندی کنید.
۳- راهزنان وقت را بشناسید.
۴- راه‌های ایجاد وقت را یاد بگیرید.

راهزنان وقت:
۱- صحبت‌های کم اهمیت
۲- میهمانان ناخوانده
۳- مطالعه مطالب کم اهمیت و غیرضروری
۴- روش‌های غیر صحیح و عادات نادرست مطالعه
۵- تلفن‌های مزاحم و غیرضروری
۶- نداشتن انضباط کاری
۷- سستی و بی‌ارادگی در تصمیم‌گیری
۸- دوباره‌کاری
۹- ناتوانی ” نه ” گفتن به خواسته‌های نابجا
۱۰ – نداشتن تمرکز حواس
۱۱- عادت امروز و فردا کردن
۱۲- ترس از شکست

در ادامه بخوانید   محصولات سایت بلیتا

مدیریت زمان و موفقیت با قانون ۲۰ ۸۰

راه‌های ایجاد وقت:
۱- زنده کردن وقت مرده ( مثل زمان‌هایی که در انتظار هستیم، زمانی که در اتوبوس می‌گذرد و … )
۲- انجام کارها به طور همزمان
۳- تنظیم کردن وقت خواب
۴- کنترل بیشتر روی وقت تفریح
۵- نه گفتن به درخواست‌های غیر مهم
۶- عقب انداختن کارهای غیر مهم

 

نویسنده مطلب: جواد شیری

برای کشتی بی حرکت، موج ها تصمیم میگیرند ... .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *