دیگر مطالبمقالات بازاریابی شبکه ای

پنج قانون سقوط در بازاریابی شبکه ای

پنج قانون سقوط

 

نج قانون سقوط در بازاریابی شبکه ای

یک: قانون استروجن ۱۰/۹۰ 

در واقع فقط ۱۰ % از هر چیز خوب و مفید هست، ۹۰% از کتابها ،ویدئوها، کانالها، صفحات رسانه های اجتماعی هرز و آشغال هستند و فقط ۱۰% ارزشمند هس انتظار۱۰۰% از هیچ چیزی نداشته باشید.
در روند حرکت ۹۰% بی مصرف و به دردنخور هستند و تنها ۱۰% باعث حرکت میشوند. این موضوع همه هنرهای انسانی و هر چیزی که توسط انسان ساخته میشود را شامل میشود.
در نتورک مارکتینگ هم ۹۰% از افرادی که وارد سازمان میکنید هیچ کاری انجام نمیدهند و فقط ۱۰% از آنها فعال هستند و فقط ۱۰% از آنها لیدر میشوند، اکثر افراد جزء آن ۱۰% نیستند و ممکن است بخواهند و بتوانند جزء آن ۱۰% باشند و یا ممکن است نخواهند و هیچ موقع نشوند.
پس ۹۰٪ را دوست بدارید و با ۱۰٪ کار کنید و رهبری کنید.
کلید راه در نتورک مارکتینگ این است که ۱۰ % رهبری سازمان را به عهده بگیرند ولی زمانی قانون سقوط اجرا میشود که شرکتها و سازمانها جایگاه این افراد را با ۹۰%ها عوض کنند.
آن ۱۰% را چطور شناسایی کنیم ؟
با جداول رتبه بندی امتیازی که حجم ، تعداد ورودی ، فروش ، رشد و استعداد را نشان میدهند.
ّهمه بازی ها و مسابقات ورزشی بر اساس رتبه بندی پیش میرود.
فرهنگهای و بازیهای بزرگ رتبه بندی دارند. اگر شما رتبه بندی نداشته باشید شما در مسیر سقوط هستید، و آن ۹۰ % مسئولیت سازمان را به عهده میگیرند و آن را در جهت اشتباه هدایت می کنند .
بدون جدول رتبه بندی آن ۹۰% فکر می کنند که جزء ۱۰% موثر هستند .
(( لشکری از گوسفندان که توسط یک شیر رهبری میشود می تواند لشکری از شیران که رهبرشان یک گوسفند است را شکست دهند. ))
وینسون چرچیل
جداول رتبه بندی دروغ نمی گویند. به شما کمک میکنند تا افراد موثر و غیر موثر در سازمان را شناسایی کنید ،این روش انتظارات بی جا و حاشیه های سازمان شما را متوقف می سازد و دیگر شما گوسفندان را ارزش گذاری نمیکنید .
مثل زمانی که روی تیم کوچک خود ارزشگذاری بی جا میکنید فقط و فقط به این دلیل که این تیم برای شما درامد ایجاد میکند تا زمانی که تیم بزرگ شما هم در حال رشد و آوردن حجم فروش باشد .
شما ۱۰ % از افراد موثر تیم بزرگ خود را نا دیده میگیرید و ۹۰% غیر موًثر تیم کوچک خود را ارزشگذاری میکنید به این خاطر که شما برای شناسایی ۱۰ % موثر در تیم بزرگتان جداول رتبه بندی ندارید

دو: قانون باستی
مردم حاضر هستند کمترین کار را برای بدست آوردن بیشترین امتیازات و درآمد ها انجام دهند.
هنگامی که بین افراد استثناء قائل شویم و به میزان بیشتری ارزشگذاری میشوند و هیچ موقع نمی گویند که من سزاوار این ارزشگذاری نیستم ، باعث میشود انتظارات آنها بیشتر شود و شما نیز نمیتوانید تمام این انتظارات را برآورده کنید .
این عمل باعث ایجاد حسادت، ناراحتی و حاشیه در تیم میشود و همچنین این رفتار باعث نابودی اعتماد در تیم میشود .

چطور این قانون را تشخیص دهیم ؟
مثلا: پاداش های خاص ، امتیازات ویژه برای افراد خاص، گرفتن جایگاه و غیره و یا زمانی که صاحبان شرکت ها طرح درآمدی را کاهش میدهند و افراد خاصی میتوانند بیشترین درآمد را داشته باشند (نور چشمی ها).

و یا زمانی که صاحبان شرکت افراد فامیل و نزدیک خود رادر راس مجموعه قرار می دهند و حمایت های شرکت از طریق این افراد به مجموعه تزریق میشود ، بخصوص زمانی که افراد خانواده جزء ۹۰%های غیر موثر در باشند و شروع به هدایت سازمان در مسیر اشتباه می کنند.

و یا لیدری رشد قسمتی از سازمان را متوقف میکند و یا در قسمتهایی از سازمان خرابکاری کند تا منافع شخصی بیشتری برای خود کسب کند و یا شخصی برای جابجایی و شیفت تیمی تلاش کند و آنها را در تیم خود قرار دهد و غیره …. این ها همه نمونه های قانون باستی هستند.
در هر سازمان و شرکتی رهبرانی وجود دارند که مصداق این قانون هستند به طور مثال وقتی کسی چیزی را بدون تلاش دریافت کند و یا اگر اجازه دهید امتیازی بدون تلاش به شما تعلق گیرد قانون باستی آزاد شده.
از خودتان بپرسید : در جداول رتبه بندی چه امتیازی به خود و سازمان خود میدهید و یا سیاستهای اشتباه ، حاشیه یا رفتارهای غیر اخلاقی در سازمان شما وجود دارد؟

سه: قانون گرشام
تکثیر رفتارهای نادرست باعث از خروج رفتارهای درست می شود.
تکثیر مدام در حال اتفاق افتادن هست.

اگر رفتار خوب برای تکثیر نباشد رفتارهای بد فرهنگسازی و تکثیر میشود.

درجوامعی که تکثیر بدی به سرعت اتفاق می افتد معمولا گروه ۱۰٪ اول تلاش به اصلاح میکند و درنهایت وقتی به نتیجه مطلوب نمیرسند جامعه یا شرکت را ترک میکنند و به جایی میروند که برای رفتار و افراد موثر (۱۰% موثر) در اون جامعه و تیم ارزش قائل باشند.

۱۰٪ ها رفتار بد را تحمل نمی کنند وبه جایی میروند که برای رفتار خوب ارزش قائل باشند .
آیا شما فرهنگ سازنده دارید و یا فرهنگ مخرب؟!! آیا شما برای آنهایی که تیم را ترک میکنند ، آنها را تخریب میکنید و حاشیه میسازید !؟
اگر شما فرهنگ حاشیه سازی و رفتارهای غیر اخلاقی داشته باشید باعث حذف ۱۰% موثر در تیم خود میشوید .
برای مثال بیایید در یک سازمان ۱۰ ساله که هنوز همان لیدرهای قدیمی ارزشگذاری میشوند و در جلسات و سمینارها صحبت میکنند، بخاطر مقام و پارتی بازی و یا آیا ارزشگزای بر اساس جدول رتبه بندی به افراد جدید تر و لیدرهای موثر در سازمان فرصت ارزشیابی میدهد؟
اگر فرهنگ َغیر از این باشد افراد موثر تیم نادیده گرفته میشوند و کم کم دلسرد میشوند و در نتیجه باعث خروج افراد از شرکت میشود و همیشه این ۹۰٪ ها سر دسته بهترین تیمها هستند که نتیجه آن ریزش های زیاد تیم است.
به حداقل رساندن فرهنگ های نادرست و کار روی جدول امتیاز دهی تیم و سازمان شما باعث بزرگ شدن تیم و فروش و افزایش درآمد شما میشود

چهارم: قانون بازگشت کاهش
زمانی که شما یک کتاب را میخوانید چیزهای زیادی از ان فرا میگیرید و به کار میبندید و از آن نتایج زیادی بدست می آورید، سپس شما دو، سه ، چهار، پنج و … کتاب جدید را میخوانید و باز هم کتابهای جدید تر ولی نتایج بیشتر و بهتری به دست نمی آورید این کاهش و سقوط قانون بازدهی و کاهش است.

خواندن کتابهای بیش از حد برای شما و کسب و کار شما سود ندارد و به کسب و کار شما آسیب نیز می زند .
مثال دیگر : شخصی رستورانی را باز می کند و به خوبی کار کند و غذای خوب ، خدمات عالی و نتیجه آن تعداد زیادی مشتری است، این رشد گاهی باعث حریص شدن می شود و صاحب رستوران چندین شعبه جدید ایجاد میکند و همه شکست میخورند زیرا او نمیتواند همان سرویس و خدمات اولیه را به مشتریان خود در شعبه های جدید ارائه دهد.

در بازاریابی شبکه ای : در یک مکان میتونید از پرزنتورها لیدرها و سخنرانها استفاده نمود و جلسه ای فوق العاده و اتاقی پر از افراد جدید و ورودی بالا و بازده عالی داشته باشید.

اما وقتی تعداد مکانها رو افزایش میدید بدون اینکه لیدر و پرزنتور داشته باشید افراد زیادی منتظر برگزاری جلسه پرزنت و آموزش هستند؛ ممکن هست در چند شهر همزمان اتفاق بیوفتد اما تعداد لیدرهایی که در این شهرها رشد کرده اند کم هستند و نمیتوانند به همه این رشد گروههای مختلف خدمات و آموزش ارایه دهند و اینجا قانون سقوط اتفاق می افتد.
همانطور که در حال گسترش تیم هستید باید قبل از ساختن تیم در مکانهای جدید شروع به ساختن لیدرهای جدید در آن مناطق کنید. تا قبل از ساختن رهبرهای جدید برای حمایت و مدیریت کامل تیم بیش از حد تیم را سریع گسترش ندهید. سرعت ساختن لیدر از سرعت رشد تیم باید بالاتر باشد.
یا مثلا زمانی که یکی از لیدرها تبدیل به ۹۰%های غیر موثر میشوند و یا شروع به تقلب کند و قوانین باستی را در تیم رها کند چون شما و لیدرهای دیگر مشغله بالا با رشد سریع دارید موفق به مدیریت نمیشوید و سازمان شروع به سقوط می کند.
زمانی که سرعت رشد تعداد لیدرهای سازمان به اندازه رشد سازمان نباشد این روند نیز باعث میشود قانون سقوط در حال اجرا در سازمان باشد .

پس برای رشدهای بزرگ ابتدا باید شکاف رهبری را پر کنید، در حال توسعه فردی باشید از خودتان بپرسید چه تعداد رهبر ایجاد نموده اید .
من ترجیه میدهم به گروهی از رهبرها خدمت کنم، تا رهبری یک گروه پیرو را انجام دهم.
مثال دیگر اینکه زمانی که ساعتهای طولانی در روز را صرف ورزش و رشد عضلات می کنید در صورتی که بدن شما باید استراحت کند و بهبود یابد بعد از مدتی ورزش، در غیر این صورت باعث ضعف و بیماری شما میشود و این قانون در مورد محل کار هم صادق است .
یا هنگامی که شما در حال رشد و توسعه فردی هستید و آن آموزش ها را عملی و به اجرا نمیگذارید و تکثیر نمیکنید. فقط آموزش بیشتر و بیشتر میگرید.

مهارت های یادگیری و لیدر شیب شما همزمان با سرعت عمل شما تکثیر نمیشود با این کار تضمین می کنیم که این قانون سقوط بازگشت کاهش در حال اجرا شدن هست و سازمان شروع به سقوط می کند.

پنج: قانون اینرشیا

تغییر جهت دایره در حال حرکت باعث به هم ریختگی و سکون حرکت میشود
زمانی که پنج قانون سقوط اتفاق میافتد سخت هست که بخواهیم در مدت کوتاه همه چیز را تغییر دهیم ، برخی فرهنگها به زمانی حتی بیش از یک سال نیاز دارد تا بتوانیم آن را تغییر دهیم .
برای ایجاد فرهنگ جدید در حال تلاش هستیم ولی هنوز ۹۰% از فرهنگ قبلی در حال اجرا است .

این فرهنگ های جدید برای اجرا زمان نیاز دارند. ایجاد فشار و اجبار برای تغییر اشتباهات اشخاص مقاومت آنها را در برابر تغییر بیشتر میکند و سازمان را متوقف و به هم ریخته میسازد.

۵ قانون سقوط مثالهایی است برای پیدا کردن بیماریهای سازمان و کمک برای ایجاد فرهنگ سازنده است.

این قوانین میتوانند برای شما و یا بر علیه شما کار کنند.

باغ زیبای سازمان شما با علف های هرز فرهنگ اشتباه رو به نابودی هستند.

قوانین سقوط و آموزشهای سالم کمک به شناسایی علف های هرز میکند”. ماریا”.

 

برای مطالعه مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *