6 اصل مهم در پرزنت یا معرفی کار

6 اصل مهم در پرزنت یا معرفی کار

یکی ازمهم ترین ارکان کسب و کار موفق، اصول پرزنت یا معرفی کار/محصول می باشد. برای انجام صحیح این موضوع که از تاثیرگذار ترین بخش های کار نیز به حساب می آید، می بایست ابزار و شرایط و اطلاعات کافی را کسب نمود و سپس وارد عمل شد.
با یک مثال ساده این موضوع را بررسی می کنیم:
فرض کنیم شما به مهمانی رسمی دعوت شده اید و شخص میزبان برای شما اهمیت قابل توجهی دارد. رفتار، پوشش، طرز برخورد مدل حضور شما در مجلس چگونه خواهد بود؟ احتمالا یک لباس کاملا رسمی را انتخاب کرده، خود را خوش بو و آراسته می کنید، حتما خود را سر وقت و در موعد مقرر به مجلس می رسانید و در نهایت آداب خاصی را در حین برگزاری مراسم رعایت می کنید که شاید در هنگام خلوت و صمیمیت با فرد میزبان این گونه رفتار نمی کردید. شما به صورتی حرفه ای شخصیت خود و نوع ارتباطتان با میزبان را پرزنت و معرفی می کنید.

اصول پرزنت

اصول پرزنت

با مثال گفته شده، اشاره به این نکته حائز اهمیت است که ما همواره در حال معرفی خود و تصمیماتمان در ابعاد متفاوت زندگی هستیم و در حقیقت این موضوع به طور ناخوداگاه با زندگی روزمره ما عجین است.
حال در کسب و کار نیز اوضاع به همین قرار است، با این تفاوت که در تجارت نیز مانند هر معرفی دیگری، ابزارها و برخوردهای درخور همان کار لازم است.
برخی نکات مهم در مورد ابزارهای معرفی موثر در کسب و کار:

  1. لباس خود را متناسب با جلسه ی معرفی مورد نظر انتخاب کنید. اگر در سطوح علمی و تجاری در حال معرفی هستید، لباس رسمی تری در نظر بگیرید و اگر جلسه ی شما مربوط به دوستان و اطرافیانتان است، راحت تر باشید. زیرا اگر با دوستانتان بیش از حد رسمی برخورد کنید آنها معذب می شوند و از شما فاصله خواهند گرفت.
  2. ابزار کاری خود را همواره به همراه داشته باشید. برای هر نوع از جلسات ابزاری متفاوت نیاز است. در جلسات رسمی پرزنت تمام تلاش خود را انجام دهید که از ابزارهای حرفه ای و به روز استفاده کنید و در جلسات خصوصی تر یک قلم و کاغذ نیز کفایت می کند.
  3. برای معرفی کار جمعی و فردی، استراتژیهای متفاوتی را طراحی کنید و برای هر کدام دستور کار و مدل معرفی جداگانه ای در نظر بگیرید. هر چقدر جمع مخاطب شما بزرگتر باشد، می بایست نحوه معرفی کار رسمی تر ارائه شود.
  4. نمونه کار و محصول (تستر) را هیچ گاه فراموش نکنید. در بازار معرفی شغلی و به خصوص محصولات پر مصرف، از قدرتمندترین روش های جلب نظر افراد و نشان دادن صداقت کاری به آن ها، استفاده از تسترهای محصولی می باشد تا شخص بتواند از نزدیک کالا و خدمات شما را لمس کند. البته در کنار تستر حتما از ابزارهای مانند کاتالوگ های شکیل و زیبا نیز استفاده کنید. زیبایی ابزار های کاری شما، بسیار در دید مخاطبتان تاثر خواهد گذاشت.
  5. به اطلاعات کاری خود کاملا مسلط باشید و تمامی ابعاد صنعت و پلن کاری خود را مورد بررسی و مطالعه قرار دهید. هیچ کس با شخصی که خود از کار اطلاعی ندارد (یا دست کم اطلاعات کافی ندارد) وارد همکاری نمی شود. مخاطبان ما شامه ی بسیار تیزی دارند و عدم تسلط کاری را به راحتی تشخیص می دهند. در نتیجه افراد یا جذب افراد خبره ی صنعت خواهند شد و یا به دلیل معرفی و اطلاعات ناقص به طور کل از تجارت فاصله می گیرند. در درجه بالاتر این موضوع افراد ممکن است از خود شما نیز فاصله بگیرند، زیرا که ندانستن بسیار بهتر از اطلاعات کم و نا کافی میباشد.
  6. مکان برگزای جلسات خود را دقیق انتخاب کنید. از برگزاری جلسه در مکان های شلوغ و پر ازدحام پرهیز کنید. هر چه محیط معرفی کار شما کم حاشیه تر باشد، تمرکز افراد بر روی گفته های شما بیشتر خواهد بود و شما مجال صحبت دقیق تری را خواهید یافت.

به طور کلی، معرفی کار اولین نقطه ی برخورد جدی شما با جامعه اطرافتان است. هر مدل از برخورد آداب مخصوص به خود را می طلبد که می بایست آن را رعایت نمود. سهل انگاری در برگزاری یک معرفی موثر، می تواند منجر به سقوط کلیه ابعاد یک تجارت شود. برخورداری از کالا یا خدماتی قدرتمند، بسیار حائز اهمیت است اما نحوه ارائه آن از خود محصول نیز موثرتر است.
بسیاری از فروشندگان و افراد موفق در عرصه تجارت، نه به دلیل برخورداری از کالا یا خدماتی خاص، که به دلیل ارائه ی مناسب و به جای محصول خود به همراه استفاده از الگوهای معرفی تاثیرگذار ، موفق به ایجاد کسب و کارهای بزرگ و جهانی شده اند.
معرفی یا اصول پرزنت ، نوک پیکان هر تجارتی به حساب می آید و می بایست به صورت مستمر و همراه با رشد تجارت، به روز و حرفه ای تر انجام شود. همچنین به تناسب رشد کاری، استفاده از ابزارهای کاری به روز تر و تاثیرگذار تر نیز باید مد نظر قرار گیرد. ارتباط موثر با مشتریان، جذب همکاران و شرکای جدید تجاری، حفظ بازارهای نوپا و گسترش در بازرهای جدید کاری، همگی از یک معرفی و پرزنت قدرتمند نشأت می گیرند.

دیدگاه مشتریان

مطالب مرتبط

6 اصل مهم در پرزنت یا معرفی کار

یکی ازمهم ترین ارکان کسب و کار موفق، اصول پرزنت یا معرفی کار/محصول می باشد. ...
6 اصل مهم در پرزنت یا معرفی کار
Rate this post
اگر قصد حرفه ای شدن در بازاریابی شبکه ای به فکرتان زده اینجا به دردتان میخورد حرفه ای شوید
+ +
Top